קרמיקה ביתר עילית

קרמיקה ביתר עילית

פורסם על ידי

פורסם ב פברואר 16, 2023

קרמיקה ביתר עילית

קרמיקה ביתר עילית היא חומר נפוץ שהולך וצובר תאוצה לכל סוגי השימוש בחללים בנויים. הקרמיקה עשויה מחומר זמין ואף זול יחסית לעומת התמורה שהוא מעניק, כאשר בנוסף היא ניתנת לבחירה במגוון צורות, מרקמים וצבעים, מה שהופך אותה לפופולארית במיוחד, לכל סוגי העיצובים והקונספטים של עיצוב הבית.

קרמיקה בית עילית דווקא בחדרים רטובים

האם שמתם לב, כי קרמיקה ביתר עילית מותקנת דווקא בחדרים בהם יש מים? בין אם מדובר בחדר הרחצה שכמובן כולל עימו את המקלחת והשירותים, או בין אם מדובר המטבח שכולל עימו את הברזים וכל עבודות הבישול. מדוע הקרמיקה מותקנת דווקא בחדרים אלה? למעשה, תכונותיה הייחודיות של קרמיקה ביתר עילית, מאפשרות לה להתמודד עם מים, מבלי שהמים יגרמו לה נזק או שחיקה, בשונה מחומרים נפוצים אחרים, שכאשר הם מגיעים במגע עם מים, הם נהרסים, נשחקים או מאבדים מהצורה שלהם.

מקור המילה קרמיקה ביתר עילית

המקור של המילה קרמיקה הוא ביוונית, מאת המילה קדרות, אשר מבטאת שלל מגוון של כלי בית שהיו עשויים מחומר הקרמיקה. הקרמיקה היא למעשה סוג של חרס, אך לא זה הטבעי אלא כזה שמיוצר בידי אדם, בצורה מלאכותית, כך שניתן להכניס בתוכו את כל החומרים הנבחרים, שיבטיחו איכות מקסימלית לקרמיקה ביתר עילית.

איך מייצרים את הקרמיקה ביתר עילית?

הקרמיקה מיוצרת בתהליך של חום גבוה של מעל 1000 מעלות! התנור הוא זה שיוצר את המראה הסופי של הקרמיקה, כאשר כל חלק נפרד של קרמיקה נקרא אריח. הבסיס המרכיב של קרמיקה ביתר עילית, מורכב דווקא מדחיסה של חול אדום, אשר הוא זה שיוצר את המרכיב הפנימי של אריח הקרמיקה, כאשר מבחוץ נבחרת הדוגמא המתאימה לעיטור הקרמיקה.

לאילו חדרים בבית מתאימה קרמיקה ביתר עילית?

קרמיקה מתאימה לכל החדרים בבית, החל מהסלון, המשך במטבח וכלה חדר האמבטיה. הקרמיקה יכולה להתאים את עצמה לכל קונספט עיצובי, על ידי התאמה של קשת רחבה שמאפשרת מרקם, צורה וצבע. כך בהתאם לשאר המרכיבים של החדר, גם הקרמיקה מהווה אלמנט עיצובי משלים וחינני שגורם לאור בעיניים.

קרמיקה ביתר עילית לריצוף הבית

קרמיקה מיועדת גם לריצוף, מהסיבה הפשוטה ביותר – שהיא קלה לניקוי ותחזוקה. אין צורך להשקיע רבות כדי להסיר מהקרמיקה כתמים שדבקו בה, וכן היא חסינה יחסית לפגיעות, שברים או שריטות. כמו כן, המגע עם המים אינו הורס את הקרמיקה ולכן ניתן לשטוף את הרצפה ללא בעיות או חשש שהיא תיפגע מן המגע עם המים.

חיפויי קרמיקה ביתר עילית

תפקיד נוסף של הקרמיקה, הוא לאפשר חיפויים של חדרי הבית השונים, או לחילופין בחלל המשרד. חיפויי הקרמיקה יכולים להגיע באין סוף גוונים צורות ומרקמים, דבר שהופך אותם ליצירת אומנות מרהיבה במיוחד.  בנוסף, הקרמיקה יכולה לשמש כאלמנט עיצובי בלעדי, אשר משמש כמוטיב מרכזי בכל רחבי החלל, בעיצובים שונים ומגוונים.

ריצוף מדרגות בקרמיקה ביתר עילית

קרמיקה מעולה גם לצורך ריצוף מדרגות, כיוון שחומר הקרמיקה הינו חלק ומבריק ומאפשר עליה בטוחה ברחבי המדרגות מחופות הקרמיקה. כאשר נערך חיפוי מדרגות בעזרת קרמיקה, הקרמיקה תיחתך באופן אישי, בהתאם למידת ולגודל המדרגות על מנת להתאים להם באופן מוחלט, וכזה שיוצר הרמוניה מושלמת.

קרמיקה לחיפוי דקורטיבי במטבח

הקרמיקה אומנם משמשת גם לנוי, אך למעשה בחדר המטבח היא משמשת לצרכים רבים נוספים. חדר המטבח הוא זה שסופג הכי הרבה לכלוך ובלגן, ודווקא בגלל שחומר הקרמיקה הוא כל כך קל לניקוי, ניתן למקם אותו בסמוך לבישול והאפייה שמכורח המציאות גוררים עימם גם לכלוך מיותר. ככל שהקרמיקה שתותקן במטבח תהיה איכותית יותר, כך גם יהיה קל לנקות אותה ולאפשר לה תחזוקה הולמת לאורך זמן.

מה משפיע על נראות הקרמיקה?

הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על נראות הקרמיקה, הם: צורת האריחים, הגודל שלהם, העובי שלהם, הצבע החיצוני שלהם, סגנון העיצוב שלהם והמרחב ביניהם. משחק בין הפרמטרים השונים, יכול להוביל לתוצאות יצירתיות ומפתיעות במיוחד, אשר מאפשרות מצד אחד לאפשר מוטיב מרכזי בבית, אך מצד שני לא להינעל על תבנית מקובעת שחוסמת את המעוף והחשיבה.

מוזמנים להנות מהקרמיקה הכי איכותית שיש, ובמגוון רחב של גדלים, מרקמים וצורות – לכל חדרי הבית שלכם.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן